IMPLANTY

Terapię implantologiczną wykorzystujemy w przypadku uzupełnienia pojedynczych lub większych braków w uzębieniu. Wszczepienie jednego lub kilku implantów jest sposobem na uniknięcie noszenia protezy wyjmowanej na noc oraz pozwala na odzyskanie ładnego, naturalnego uśmiechu. Implant dentystyczny jest wszczepem zastępującym korzeń własnego zęba. Wprowadza się go chirurgicznie w kość wyrostka zębodołowego, gdzie dochodzi do integracji implantu z kością. Zabieg ten pozwala na wykonanie stałego uzupełnienia protetycznego czyli korony, mostu czy też pełnej rekonstrukcji zgryzu, w przypadku gdy pacjent nie ma żadnego własnego zęba. Implant przypomina tuleję lub śrubę, wykonywany jest z czystego tytanu lub cyrkonu ponieważ jest bardzo dobrze tolerowany przez organizm człowieka oraz wytrzymały na obciążenia jakie znoszą naturalne korzenie zębów. Prowadzi do trwałego połączenia między implantem a kością.

Nowe zęby osadzone na implantach nie wyróżniają się od pozostałych, przypominają naturalne ponieważ ich odcień i glazura korony protetycznej są dobierane indywidualnie tak aby komponowały się z resztą zębów. Ponadto metalowe części implantu są całkowicie zasłonięte przez dziąsło oraz ceramiczną, lśniącą powierzchnię korony. Obecnie, dzięki dynamicznemu rozwojowi implantologii, wszczepienie implantu stało się powszechną i ogólnie dostępną procedurą wykonywaną w gabinecie stomatologicznym.

Przed przystąpieniem do wykonania zabiegu dokonujemy szczegółowego badania jamy ustnej, zwracając uwagę głównie na stan zębów i dziąseł oraz ilość tkanki kostnej w miejscach, w których planowane są wszczepy. Zabieg wszczepienia implantu jest bezbolesny, wykonuje się go w znieczuleniu miejscowym lub ogólnym, wymagane są do tego sterylne warunki, nie wymaga hospitalizacji.